Sól soli nie równa

Jak wiemy każda sól posiada specyficzne dla siebie parametry.
Dzięki temu możemy dobrać ją do potrzeb naszego akwarium...



Od dłuższego czasu używałem soli Instant Ocean która uważam za doskonałą sól z niskimi poziomami Ca, MG, kH i innych pierwiastków - sól doskonała i stabilna dla początkujących jak i zaawansowanych zbiorników.

Jedyny jej problem to przy pewnym poziomie konsumpcji w akwarium wymaga dodatkowego większego dozowania płynów ballinga, Potasu itp.

W tej sytuacji zmuszony byłem dozować dużo więcej w/w produktów.

Po pewnym okresie zdecydowałem się na zmianę soli na bardziej bogatą.
Wybór padła na Red Sea a następnie Red Sea Coral Pro.
Jest to sól uzyskiwana z morza czerwonego i nie jest solą sztuczną co dla mnie jest dużą zaletą.
Posiada wysokie stężenia Ca i Mg oraz kH jak i potasu.

Dzięki temu dawki Ballinga, przy co tygodniowych podmianach 10%, mogłem zredukować prawie o połowę ! Dodatkowo zawarty potas całkowicie wyeliminował potrzebę jego dozowania i z poziomu 300 utrzymuje się aktualnie na 400-420

Podsumowując - gorąco polecam w/w sól w zbiornikach SPSowych.

Komentarze

Popularne posty