Siporax - zbawienie dla akwarium...


Tak, głośno i zdecydowanie mogę to powiedzieć.
Jak wiecie długo walczyłem z kwestią obniżenia poziomów NO3 i PO4 do zera.

Stosowałem różne metody:
  • bio-pellets
  • małe karmienie
  • reduktory
  • podmiany
Wszystkie te rozwiązania dawały prawie sukces. Prawie oznaczało parametry rzędo NO3 - 1 lub 2 i PO4 na poziomie 0,05-0,07

Cud pojawił sie po umieszczeniu 2 koszyków z Siporaxem - bardzo porowata ceramiką ( a raczej szkłem ).
Zastosowałem 5 litrów siporaxu i...w efekcie kultura bakterii na tyle się powiększyła iż po 2 tygodniach w/w parametry spadły do upragnionego 0 !

Aktualnie zrobiłem krok dalej, usunąłem działający reaktor kulek wraz z kulkami oraz inne reaktory obniżające te parametry. Po 84 godzinach NO3 i PO4 nadal 0 a karmienie wzrasta juz do 8 kostek dzinnie + pokram dla korali :-)

Oby tak dalej....

Komentarze

Popularne posty